رییس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای شهر اراک گفت: پروژه های عمرانی با اولویت بندی پیش می روند.

خلاصه خبر :

 رییس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای شهر اراک گفت: پروژه های عمرانی با اولویت بندی پیش می روند.

♦️علی اصغر غفاری ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۱ در نشست مطبوعاتی بیان کرد: پروژه های میدان امام حسین(ع)  در اردیبهشت ماه و میدان امام خمینی(ره) در مهرماه بهره برداری می شوند. شورای ششم وارث پروژه های چندین ساله شده است و در حال پیگیری برای اتمام آنها هستیم، البته شورا رویکرد فرهنگی و اجتماعی داشته است و در صورت نیاز با اولویت بندی به سمت پروژه های عمرانی می رود. 

♦️وی اظهار کرد: به عنوان مثال پروژه تقاطع آرامستان اراک ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد و هنوز به جمع بندی برای اجرایی شدن یا نشدن این پروژه ها به دلیل هزینه های فراوان نرسیده ایم و شاید اگر در کنار این پروژه های پر هزینه پروژه های فرهنگی و اجتماعی اجرایی کنیم آسیب های اجتماعی کمتری خواهیم داشت. 

♦️غفاری رفع مشکلات کارخانه آسفالت، بازیافت آسفالت و خرید دستگاه سیار بازیافت، بازیافت بتن، تصویب و ابلاغ ضوابط نما به منظور هماهنگی بصری شهری، پیگیری طرح جامع مبلمان شهری و طرح جامع تبلیغات محیطی شهری، اصلاح هندسی ۱۰ نقطه حادثه خیز شهر در سال جاری و تهیه طرح هندسی ۳۰ نقطه حادثه خیز در سال آینده، پیگیری طرح جامع حمل و نقل شهری و طرح تفضیلی و پیگیری طرح طراحی خطوط انبوه بر در سال آینده، خرید ۹۹ دستگاه اتوبوس و میدل باس و اضافه شدن ۵۲ دستگاه به ناوگان و خرید ۷۰ دستگاه ون در سال ۱۴۰۲، اجرای طرح هوشمندسازی حمل و نقل عمومی و پرداخت الکترونیک، تصویب ۱۵ میلیارد تومان برای هوشمندسازی ترافیک و خرید دوربین های کنترل سرعت در سال آینده را از جمله اقدامات کمیسیون عمران شورا برشمرد. 

♦️وی با اشاره به لزوم گسترش پیاده راه در هسته مرکزی شهر گفت: در پی خروج شهر اراک از خودرو محوری به سمت انسان محوری هستم. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *