رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک گفت: هر روز هم در شورا برای سلامتی مردم جلسه بگذاریم، باز هم کم است، شورا خانه مردم است و اگر نتوانیم دراین خانه صحبت کنیم، جای تاسف دارد

خلاصه خبر :

🔷رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک در جلسه شورا پیرامون مازوت سوزی نیروگاه:
🔹این جلسه نمایشی نیست/نیروگاه در مصرف مازوت هیچ گونه استانداردی را رعایت نمی کند

🔹رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک گفت: اگر هر روز هم در شورا برای سلامتی مردم جلسه بگذاریم، باز هم کم است، شورا خانه مردم است و اگر نتوانیم دراین خانه صحبت کنیم، جای تاسف دارد.

🔹به گزارش اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک، سید وحید میرنظامی در جلسه مشترک کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و نظارت و حقوقی
شورای شهر با محوریت مازوت سوزی نیروگاه و تاثیر آن بر سلامت مردم، با تاکید بر اینکه برگزاری این جلسه نمایشی نیست و اگر هر روز هم در شورا برای سلامتی مردم جلسه بگذاریم، باز هم کم است، بیان کرد: شورا خانه مردم است و اگر نتوانیم دراین خانه صحبت کنیم، جای تاسف دارد.

🔹وی تصریح کرد: قرار گرفتن این حجم صنایع آلاینده در دشت شازند بدون مطالعه بوده است که باید در جای خود بررسی شود، اما مسئله اینجاست که آلودگی های متعددی در شهر اراک هست که شامل آلودگی هوا و خاک است که تحت تاثیر تغییر اقلیم، موقعیت جغرافیایی، صنایع و خودروها، عدم فیلتراسیون صنایع، عدم تحقق قانون هوای پاک، ریزگردها و … ایجاد می شود. در زمستان ها نیز با گوگرد مواجه هستیم و باید همه آلایندگی ها را مدنظر داشت.

🔹میرنظامی با اشاره به خاک خوردن طرح جامع کاهش آلودگی شهر اراک طی ۱۵ سال اخیر، گفت: اراک یک مسیر ترانزیتی است و در کنار انباشت صنایع در اطراف آن، خودروهای فرسوده نیز از عوامل آلودگی این شهر محسوب می شوند. نیروگاه در مصرف مازوت هیچ گونه استانداردی را رعایت نمی کند. همه ما در یک کشتی نشسته ایم و خانواده همه مسئولان در این شهر زندگی می کنند و نمی توان فقط به یک شخص و مسئول فشار آورد بلکه باید باتشریک مساعی مسائل را دنبال کنیم.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

🔹اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
#شورای_ششم
#گزارش_به_مردم
#همدلی_اولین_گام_پیشرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *