سخنگوی شورای شهر اراک از تصویب و ابلاغ بودجه ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی شهرداری اراک خبر داد.

خلاصه خبر :

🔴🔴 سخنگوی شورای شهر اراک از تصویب و ابلاغ بودجه ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی شهرداری اراک خبر داد.

🟠 عباس خسروانی عصر روز دوشنبه در نشست صحن علنی شورای کلانشهر اراک با اشاره به ابلاغ بودجه سال ۱۴۰۲ به شهرداری اراک، اظهار داشت: خوشبختانه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری اراک ۲۰ اسفندماه به تصویب کمیته تطبیق رسید و به شهرداری اراک ابلاغ شد و شهرداری می‌تواند از ابتدای سال آینده کار خود را بدون هیچ گونه مشکل بودجه‌ای آغاز به کار کند و این یک امتیاز بسیار ارزشمند است. 

🟠 ایشان افزود: بودجه‌ای که در نهایت به تصویب رسید و به شهرداری ابلاغ شد به مبلغ ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است و چیزی حدود ۲ هزار و ۲۳۹ میلیارد آن برای بخش عمرانی شهر اراک است که معادل ۷۰ درصد بودجه کل سال ۱۴۰۲ است. 

🟠 سخنگو و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: توقع این است که شهرداری اراک از همان روزهای ابتدای سال مقدمات هزینه کرد ردیف‌های بودجه‌ای خود را آغاز کند و روند برگزاری مناقصات، بارگزاری و برآوردهای خود را آغاز کند تا در اواسط سال آینده با این موضوع مواجه نباشیم که هنوز مناقصه‌ای برگزار نشده و یا شرکت کننده‌ای نیست و تازه فکر کنیم که چه باید کرد. 

🟠 خسروانی عنوان کرد: ابلاغ بودجه ۱۰ روز قبل از آغاز سال، یک امکان بسیار خوبی برای آغاز به کار شهرداری است، انتظار این است که در سال جدید شاهد سرعت قابل توجهی در برگزاری مناقصه‌ها و انعقاد قراردادها باشیم، امسال ضعف‌هایی از جمله برآوردهای ناصحیح و غیر دقیق دیده شد که گاهی پروژه‌های ما را دچار مشکل کرد که این موضوع باید سال آینده حتما مورد توجه ویژه شهرداری قرار گیرد و در برآوردها دقیق، صحیح و متناسب با نرخ تورم و شرایط بازار باشد. 

🟠 وی ادامه داد: بحث نظارت بر پروژه‌های عمرانی در سال آینده باید قدرت بهتری پیدا کند و افرادی با تجربه و با دانش علمی جزو پرسنل‌های ناظر بر پروژه‌های عمرانی شهرداری قرار بگیرند تا وضعیت فرایند نظارت نیز نسبت به امسال بهبود پیدا کند. 

🟠 خسروانی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود پروژه‌های سال آینده دارای برنامه اجرایی زمانبندی باشند که اعضای شورا بتوانند از روزهای ابتدایی سال بر پروژه‌ها نظارت داشته باشند و انتظار می‌رود هر پروژه دارای طرح و نقشه مصوب باشد و این گونه نباشد که ما در وسط پروژه؛ نقشه را تغییر دهیم و یا در برخی از مواقع مانند پروژه گردو در بحث نقشه مصوب با مشکل مواجه شویم. 
〰〰〰
🔶 اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *