عباس خسروانی رئیس کمیسیون برنامه،بودجه و حقوقی: خشت اول پروژه ۸۱۰۰ واحدی در اراک کج قرارداده شده است

خلاصه خبر :

‍ 🔷️ نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک با حضور عباس خسروانی سخنگو و رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اراک به همراه اعضای شورا، علیرضا کریمی شهردار و جمعی از مسئولین و معاونین شهرداری اراک در روز دوشنبه مورخ ۳۱ مرداد ماه برگزار شد.

🔷️ عباس خسروانی سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر اراک عصر روز دوشنبه در صحن علنی شورا اظهار داشت:
متاسفانه خشت اول پروژه ۸۱۰۰ واحدی اوقافی در اراک توسط بانیان آن کج قرار داده شده و اگر کار به همین منوال به جلو برود قطعا در آینده با مشکلات بزرگی مواجه خواهیم شد و متضرر اصلی آن شهر اراک و شهروندان اراکی خواهند بود.

این موضوع هم در شهرداری و هم در شورا بارها بررسی شده و حرف واحد ما این است که متولی این امر باید از مسیر قانون حرکت کند و از تفسیر به رای قوانین و از تضییع حقوق شهرداری و شهر پرهیز کنند.

🔹️وی گفت: این مجموعه در آینده به یک شهرک بزرگ در دل شهر اراک تبدیل خواهد شد که نیازمند سرانه های شهری و خدماتی و ارائه خدمات شهری توسط شهرداری خواهد بود و این خدمت رسانی شهری مستلزم پرداخت حق و حقوق شهرداری ست تا شهرداری بتواند از محل این حقوق به تکالیف قانونی خودش در مجموعه ۸۱۰۰ واحدی عمل کنند.

🔹️ایشان در ادامه افزود: متاسفانه با الحاق زمین های کشاورزی اوقافی به متراژ ۶۵ هکتار به محدوده شهری اراک و افزایش چشمگیر قیمت زمین ها هیچ سهمی برای شهرداری در نظر گرفته نشد و حق شهرداری از محل ارزش افزوده این زمین یعنی حق الحاق به محدوده شهری به شهرداری داده نشد.

🔹️وی اذعان داشت: از سوی دیگر سهم شهرداری از محل ماده ۱۰۱ قانون شهرداری ها که می گوید هر زمین بالای ۵۰۰ متر وقتی می خواهد تفکیک یا افراز کند باید برای تامین سرانه های خدماتی از جمله معابر و امثالهم بخشی از زمین را به شهرداری جهت انجام عملیات زیرساختی خدماتی واگذار کند نیز داده نشده است.
به عبارتی شهرداری برای خدمت رسانی به این پروژه و ساکنان آن باید از حقوق کل مردم اراک کسر بگذارد که این بر خلاف عدالت و اجحاف در حق کل شهروندان اراکی است و ما در شورای شهر زیر بار این ظلم نخواهیم رفت.

🔹️عباس خسروانی در پایان ابراز داشت: شورا و شهرداری برای کمک به پروژه نهضت ملی مسکن آماده است اما طرف مقابل عزمی برای همکاری ندارد و به دنبال استفاده از ابزارهای تحکمی برای پیشبرد پروژه است.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔷️ اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *