عباس خسروانی رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت:نقش پژوهش در توسعه پایدار شهری،نقشی انکار ناپذیر است که می تواند راهگشای بسیاری از گره های بوجود آمده در مدیریت شهری باشد.

خلاصه خبر :

پژوهش،پشتوانه مدیریت شهری

نقش پژوهش در توسعه پایدار شهری،نقشی انکار ناپذیر است که می تواند راهگشای بسیاری از گره های بوجود آمده در مدیریت شهری باشد.شورای اسلامی شهر اراک با آگاهی از این نقش بی بدیل،اهمیت خاصی را برای مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر قائل است و تلاش دارد تا به برنامه های خود،غنای علمی و کارشناسی ببخشد.
ما معتقدیم که دوران آزمون و خطا در مدیریت شهری اراک به پایان رسیده و باید پیش از آنکه دست به کاری بزنیم به دقت در باره همه ی جوانب آن تحقیق کنیم و صدای محققان و صاحب نظران را بشنویم.
بنا داریم در مرکز پژوهش های شورا،پژوهش را در بخش های مختلف مدیریت شهری به عنوان یک ضرورت برای تصمیمات مدیریتی،نهادینه سازی کنیم.
هزینه کرد در بخش پژوهش را عاملی برای کاهش هزینه های زائد و پرت سرمایه ها از یک سو و ارتقاء کیفیت خدمات از سوی دیگر می دانیم،زیرا هرگاه شناخت بیشتر باشد و اقتضائات و ضرورت ها به خوبی شناسایی گردد، قدم ها محکم تر برداشته می شود.
یکی از چالش های مهم پژوهش های شهری، نبود اعتماد کافی میان مدیران و خط مشی گذاران به پژوهشگران است.برخی از آنها،نتایج کار پژوهشگران را به دلیل دوری از حقایق حوزه اجرا و عمل، عملیاتی نمی دانند و ضمن مشارکت ندادن آنها در فرایندهای کلیدی تصمیم گیری و خط مشی گذاری، منابع و بودجه کافی را به بخش پژوهش اختصاص نمی دهند. این موضوع خود با ایجاد یک چرخه معیوب، باعث تضعیف و عدم توسعه زیرساخت ها و ظرفیت های پژوهشی، در حوزه های گوناگون مطالعات مدیریت شهری می شود.
تلاش می کنیم با ارائه نتایج کاربردی پژوهش ها و نظرات کارشناسی متخصصان شهری به اعضای شورا و مدیران ارشد شهرداری در قالب کاربست های عملیاتی و اجرائی،و ارجاع موضوعات مهم کمیسیون های تخصصی شورا به مرکز و انتقال نظرات کارشناسان به کمیسیون ها،این حلقه را برقرار کنیم.
از همه صاحب نظران و متخصصان تقاضا می کنم ما را در این مسیر یاری کنند زیرا ما شعار داده ایم که “شهر را با هم بسازیم”.

عباس خسروانی
رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اراک

#شهر_را_با_هم_بسازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *