کمیسیون فرهنگی،اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی کلانشهر اراک به ریاست پیمان عین القضات برگزار شد

خلاصه خبر :

دستور جلسه ؛ بررسی سیاست ها و رویکرد های برنامه و بودجه سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی در سال ۱۴۰۱ و بررسی نامه های واصله

در خلال این جلسه؛

عین القضات رئیس کمیسیون؛ شایسته است که سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی در راستای فعالیت و اثر گزاری بر حسب ظرفیت ها و برطرف شدن محدودیت ها به معاونت فرهنگی تغییر کرده و نیز یک مکان ثابت و‌ مناسب در خور شأن به این سازمان تخصیص داده شود.

بودجه فرهنگی شهرداری نیز باید با رویکرد محله محوری و تأکید بر تقویت مناطق کم برخوردار در زمینه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی تنظیم شود و بدیهی است که از اعتبار یک و هشت دهم درصد عبور کنیم.

خسروانی نائب رئیس کمیسیون ؛ وضعیت کنونی سازمان فرهنگی،اجتماعی، ورزشی شهرداری اصلا مناسب نیست و طبق ظرفیت عمل نمی کند، حوزه مدیریت شهری نیازمند یک اقدام انقلابی است ، زیرا اگر با این روال پیش رود در این حوزه مهم و حوزه های دیگر هیچ پیشرفتی نخواهیم داشت.

قریشی دبیر کمیسیون؛ مادامی که سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی در اقدامات کلان فعالیت و حضور نداشته باشد بازدهی کافی بر حسب ظرفیت ها را نخواهد داشت، معاونت فرهنگی شهرداری باید احیاء شود و‌ نیز در خصوص حوزه فعالیت های این سازمان باید جلسه ای در باب بررسی و ضعیت سازمان تشکیل شود زیرا عدم وجود یک برنامه مشخص و سیستم عملکردی جامع موجب سلب انگیزه در نیروها میشود.

عسگری خرانه دار؛ گرم خانه های شهر نیازمند رسیدگی جدی است، دوازده ارگان در این حوزه مشمول وظیفه هستند در صورتی که فی الحال تاکنون فقط شهرداری ورود کرده است، همچنین با توجه به افزایش تکدی گری در سطح شهر باید نسبت ساماندهی آن اقدام شود مضاف بر اینکه از لحاظ سیما و‌ منظر هم برای شهر بسیار نا مناسب است و در خور کلانشهر اراک نمی باشد.

داوود قربانی رئیس کمسیون نظارت؛ لازم است در انجام تمام امور از قبل برنامه ریزی و آمادگی وجود داشته باشد و‌ نباید در آن واحد برنامه ها تصمیم گیری شوند، با توجه به حساسیت و اهمیت حوزه فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی نیاز است در سازمان فرهنگی رویکردی برنامه محور وجود داشته باشد تا سازمان بتواند با توجه به ظرفیت ها فعالیت کند.

مصوبات:

▫️طرح سوال نسبت به تغییر سازمان فرهنگی به معاونت فرهنگی

▫️ساماندهی نیروهای انسانی سازمان فرهنگی

▫️تخصیص مکان ثابت و‌ مناسب برای سازمان فرهنگی

▫️نامه مرکز پژوهش؛ در سه بخش برگزاری دوره آموزشی اصحاب رسانه توسط شهرداری، برگزاری جشنواره سالانه آثار خبری،نشست هر سه ماه یکبار شهردار با اصحاب رسانه که هر سه پیشنهاد با اکثریت آرا تصویب شد .

اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *