🔹قربانی افزود: واحدهای آلاینده به دلیل آلودگی ایجاد شده، سلامت روح و روان و جسم شهروندان را به خطر انداخته‌اند و شایسته است دستگاه قضائی در این زمینه ورود جدی داشته باشد.

خلاصه خبر :

🔷شهردار اراک:
اراک دیگر تاب و توانی برای مازوت‌سوزی ندارد
🔹رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: این شهر با توجه به شرایط جغرافیایی و توپوگرافی خاصی که دارد در موقعیتی قرار گرفته است که باید ملاحظات خاصی در حوزه محیط زیست این شهر اتخاذ شود.
🔹به گزارش اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک به نقلاز خبرگزاری ایمنا از مرکزی، داود قربانی پیش از ظهر امروز هفدهم دیماه در جلسه مشترک کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری و نظارت و حقوقی شورای شهر اراک، اظهار کرد: این آلودگی مربوط به چند روز یا چند ماه اخیر نیست بلکه حداقل چندین سال است که این اتفاق در حال رخ دادن است.

🔹رئیس شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: طی سال‌های گذشته مکاتباتی با رئیس‌جمهور صورت گرفته است، برخی از اعضای آن کمیته کارشناسانی هستند که امروز در این جلسه حضور دارند.
🔹قربانی اضافه کرد: چند وقت پیش مکاتبه‌ای با وزیر کشور در موضوع آلودگی هوا توسط مدیریت شهری انجام و مراتب اعتراض پارلمان شهری به وزیر کشور منتقل شد.
🔹رئیس شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه صنایع آلاینده هوا باید مکلف به پرداخت یارانه سلامت شوند، تاکید کرد: یارانه سلامت تکلیف صنایع آلاینده است، این موضوع را نباید تهاتر کنیم. صنایعی که آلایندگی دارند باید به منظور رفع بار مسئولیت خود پرداختی داشته باشند.
🔹قربانی افزود: واحدهای آلاینده به دلیل آلودگی ایجاد شده، سلامت روح و روان و جسم شهروندان را به خطر انداخته‌اند و شایسته است دستگاه قضائی در این زمینه ورود جدی داشته باشد.

🔹علیرضا محمودی، شهردار اراک تصریح کرد: در راستای کاهش آلودگی هوای اراک، بهبود فرآیند نیروگاه و جابه‌جایی مکانی باید در دستور کار قرار گیرد. اراک با توجه به شرایط جغرافیایی و توپوگرافی خاصی که دارد در موقعیتی قرار گرفته است که باید ملاحظات خاصی در حوزه محیط زیست این شهر اتخاذ شود.
🔹وی ادامه داد: برگزاری اینگونه نشست‌های تخصصی در شورای اسلامی کلان‌شهر اراک و کمیسیون مربوطه نشان از بلوغ مردم و مسئولان دارد و امید می‌رود این‌گونه اقدامات ادامه داشته باشد.
🔹محمودی با بیان اینکه در شهر اراک تجمع جمعیت وجود دارد، تصریح کرد: حفظ سلامتی مردم یکی از مطالبات همیشگی مدیریت استان و بهبود فرآیند و فعالیت نیروگاه شازند یا انتقال آن یکی از مطالبات استان از این مجموعه است.
🔹محمد عسگری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری کلان‌شهر اراک اظهار کرد: قانون هوای پاک به عنوان یک قانون بالادستی توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و به دولت ابلاغ شده است.
🔹وی ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی موظف هستند بر اساس قانون هوای پاک عمل کنند.
🔹خزانه دار شورای اسلامی شهر اراک اضافه کرد: در این نشست از مسئولان مربوطه دعوت شده است تا حضور داشته باشند، هدف از برگزاری این جلسه بررسی مازوت سوزی و آلودگی هوای کلان‌شهر اراک به صورت تخصصی است.
🔹رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری کلان‌شهر اراک تصریح کرد: ما به عنوان نمایندگان مردم اراک وظیفه خود دانستیم که این موضوع را چند وجهی مورد بررسی قرار دهیم وی افزود: آلودگی هوای اراک از جنبه‌های مختلف تأثیر بسیار زیادی بر سلامت افراد دارد.
🔹عسگری ادامه داد: صنایع، خودروهای کوچک و بزرگ، حمل و نقل جاده‌ای، مصارف خانگی و همه این موارد بر موضوع آلودگی و کیفیت هوا تأثیرگذار است، اما امروز به صورت خاص به مصرف مازوت در نیروگاه شازند توجه می‌شود.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

🔹اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک

#شورای_ششم
#گزارش_به_مردم
#همدلی_اولین_گام_پیشرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *