🔹مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت:در بحث آلودگی هوای شهر اراک شکایت از نیروگاه شازند تنظیم و به دستگاه قضایی ارسال شده است.

خلاصه خبر :

🔷مدیرکل محیط زیست استان مرکزی: از نیروگاه شازند شکایت کردیم

🔹مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت:در بحث آلودگی هوای شهر اراک شکایت از نیروگاه شازند تنظیم و به دستگاه قضایی ارسال شده است.

🔹به گزارش اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، یوسف یوسفی امروز در جلسه شورای اسلامی شهر اراک در خصوص وضعیت آلودگی هوای این شهر اظهار کرد: شرایط اکولوژیکی و توپوگرافیکی و اقلیمی شهر اراک را کمابیش همه می‌دانیم، در گذشته همواره در ۶ ماهه نخست سال همواره گرد و غبار باعث آلودگی هوا بوده است که اداره حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی اقداماتی را در این حوزه داشته‌اند.

🔹وی افزود: متاسفانه با صنعتی شدن شهر، آلودگی کل سال را در برگرفته و از همین رو برای داشتن هوای پا‌ک به تعامل همه دستگاه‌ها نیاز داریم.

🔹مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: این در حالی است که در جانمایی صنایع هم اشتباهات مسلمی وجود داشته که موجب شدت گرفتن آلودگی‌ها در مرکز شهر شده است.

🔹یوسفی ادامه داد: دولت نسبت به سال‌های گذشته ضرب آهنگ اقدامات خود را برای آلودگی هوا بیشتر کرده و در سطح استان هم به صورت هفتگی در معاونت امور عمرانی به این موضوع پرداخته می‌شود.

🔹وی با اشاره به اینکه کارگروه کاهش آلودگی هوا تا پایان سال گذشته ۵ جلسه داشته، اما امسال تا تاکنون پنج جلسه برگزار کرده است، گفت: تمام دغدغه‌های مطرح شده و جلسات سال گذشته به برنامه ریزی اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت منتج شده است.

🔹مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: مدیریت و کاهش تولید برق، ادامه مصرف گاز، اورهال در زمان اوج کار نیروگاه و استفاده از مازوت بدون سولفور در یک سال گذشته به عنوان دغدغه مطرح بوده و باعث شده واحد نیروگاه یک ماه دیرتر وارد مازوت سوزی شود و یک میلیون هم مصرف گاز داشته باشد.

🔹یوسفی با بیان اینکه این اقدامات کافی نیست و نبود مازوت سوزی ایده آل مردم و مسوولان است، گفت: پیگیری‌های متعددی را انجام داده‌ایم، هم اکنون یک واحد اورهال است، یک واحد نیز از روز گذشته گاز سوز شد، در حال حاضر ۲ واحد مازوت سوزی می‌کنند که قرار شد کاهش تولید برق داشته باشد تا دغدغه مدیران استان محقق شود.

🔹وی خاطرنشان کرد: ماده ۲ قانون هوای پاک نظارت بر قانون را بر عهده سازمان حفاظت از محیط زیست گذاشته و اختیارات آن کم است و ۱۱ وظیفه بر عهده ما گذاشته شده که در حال پیگیری است، اما کافی نیست و برای رسیدن به نتیجه نیازمند تعامل سایر دستگاه‌ها از جمله مدیریت شهری هستیم.

🔹مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تاکید کرد: بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوا مساله مهم دیگری است که جلسات آن برگزار شده و پروژه‌ها و پیوست‌هایی دارد که به دستگاه‌هایی از جمله شهرداری ارجاع شده که باید جوابگو باشند.

🔹یوسفی یادآور شد: لیست صنایع آلاینده هر ۳ ماه یک بار توسط اداره کل تنظیم می‌شود، اقدامی که از سال ۹۴ به آن بی‌توجهی شده بود، در این راستا از بهار ۱۴۰۲ پتروشیمی را هم از لیست صنایع سبز خارج کردیم.

🔹وی افزود: شکایت از نیروگاه شازند تنظیم و صورت گرفته، در بعد فنی so2 نیاز به صحبت داریم، از جایگاه قضایی هم نیاز است این موضوع تخصصی‌تر دنبال شود تا دست سیستم قضایی برای مکاتبات باز باشد، مجموعه استان همراه هستند و همه مدیران دغدغه کاهش آلودگی هوا را دارند و اختلاف بین آنالیزور ها باید در سطح ملی بررسی شود.

┅═❁✥❁🇮🇷❁✥❁═┅

🔹اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک
#شورای_ششم
#گزارش_به_مردم
#همدلی_اولین_گام_پیشرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *