عضای شورای اسلامی کلانشهر اراک به همراه جمعی از معاونین شهرداری و مشاورین شورا،از مجموعه دانشگاه اراک بازدید کردند

خلاصه خبر :

 

پنجشنبه بیست و‌ سوم دی ماه اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک به همراه جمعی از معاونین شهرداری و مشاورین شورا،از مجموعه دانشگاه اراک بازدید کردند.

سید وحید میرنظامی رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک در طی بازدید بیست و سوم دی ماه از مجموعه دانشگاه اراک حول محور بررسی زمینه های همکاری دوجانبه ضمن تبریک به مناسبت انتصاب دکتر ذوالفقاری به عنوان ریاست مجموعه دانشگاه اراک گفت:

طبق فرموده حضرت امیرالمومنین ع العلم سلطان،کسی که علم دارد حکومت خواهد کرد و لذا توسعه و‌ پیشرفت در تمامی حوزه ها از مجموعه های آموزشی و پژوهشی می گذرد.

سید وحید میرنظامی افزود، شهر اراک در زمینه دانشگاهی و‌ مجموعه های علمی غنی است و دارای یکی کامل ترین مجموعه های علمی پژوهشی با ظرفیت بالا است .

ایشان اذعان داشت ؛شورای اسلامی ششم بسیار علاقه مند به استفاده از حوزه آموزشی پژوهشی است و این باور از ابتدای کار در رویکردهای مختلف وجو‌د دارد .

که در تمام حوزه های مختلف مدیریت شهری و ارائه طرح ها باید سند علمی وجود داشته باشد و به همین منظور مرکز پژوهش های شورای اسلامی طبق رویکردی که در فعالیت های این دوره تا کنون داشته است، از استفاده از ظرفیت بالای مجموعه دانشگاه اراک در جهت ایجاد و افزایش سند علمی توسعه به ویژه در حل معضلات کنونی در تمامی حوزه های مدیریت شهری از قبیل محیط زیست استقبال خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی در ادامه گفت؛ در راستای انجام طرح ها و اعمال تغییرات در دانشگاه باید ظرفیت های حقوقی و‌ قانونی نیز مد نظر قرار داده شود.

وی در انتها بیان کرد؛بین دانشگاه و مردم نباید فاصله وجود داشته باشد و باید محیط دانشگاه بخشی از شهر و‌ در تعامل مستقیم با مردم باشد .

حسن قربانی رئیس کمیسیون شهری در بازدید اعضای شورای اسلامی از دانشگاه اراک در بیست و‌سوم دی ماه بیان کرد

عدم وابستگی فرهنگی مسئولین در اراک موجب کندی توسعه و پیش رفت شده است، متاسفانه برخی از مسئولین تا به رشد آموزشی می رسند در زمان بازدهی شهر را در جهت دست یابی به مراتب شغلی فراتر ترک می کنند.

قربانی افزود؛ دوره ششم دوره ای با رویکرد پارلمان شهری، شورای مردم است نه شورای شهرداری.

وی اشاره کرد؛ بزرگترین معضل موجود عدم استفاده از ظرفیت ها و تعامل مستقیم بین دستگاها است، و‌ نیز باید یک همکاری و تعامل بین دانشگاه و شورای شهر و‌ شهرداری وجود داشته باشد بلاخص در مباحث مدیریت آلودگی هوا و پسماندها که معضلات عمده بشمار می روند می تواند نتایج علمی و‌ عملی خوبی را رقم بزند.

ایشان در انتها خاطرنشان کرد؛ از لحاظ نیروی انسانی و ذخیره مالی سرمایه دار ترین و پر ظرفیت ترین سازمان در کشور شهرداری است که دانشگاه می تواند ظرفیت علمی این مجموعه را شناسایی و به بهره بری صحیح تبدیل کند.

در بازدیدی که اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک در بیست و سوم دی ماه از دانشگاه اراک داشتند، عباس خسروانی رئیس مرکز پژوهش ها گفت؛

در حوزه اجرایی دچار ضعف های بسیار زیادی هستیم و به دلیل عدم وجود سند علمی برخی از پروژه ها حجمی از سرمایه در حال اتلاف است و نیز ضعف علمی در پروژه ها بسیار به چشم میخورد لذا بهره بری علمی می تواند زمینه ساز جبران این ضعف ها باشد.

وی افزود، با کمک جامعه علمی و طرح های پژوهشی باید مدیریت شهری را پروش داد و سند علمی را لازمه ی تمامی طرح های در تمام حوزه ها دانست.

علی جعفر محصولی نائب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک بیان کرد؛

مایه نیک بختی است که شورای ششم متشکل از قشر دانشگاهی است و در مسیر مدیریت علمی پیرو نظرات و طرح های علمی قرار دارد.

ایشان افزود، شهرداری تنها نهاد غیر دولتی عظیمی است که بودجه آن توسط مردم تأمین می شود و هرچه در جهت خدمت به مردم صادقانه قدم بر دارد موجب موفقیت در مدیرت شهری، رفاه شهروندی و سربلندی و رشد خود خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد؛ عمر دوره خدمت کوتاه است و باید در مسیر خدمتگزاری و توسعه بیش از قبل شتاب کرد.

علی چگینی رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت؛

در بحث تغییر کاربری محیط دانشگاه اراک از نظر اقتصادی سرمایه انرژی های تجدید پذیر از قبیل انرژی خورشیدی باید مورد بررسی قرار بگیرد و نیز توجه داشت که این روش ها بسیار مقرون به صرفه و در راستای ذخیره سرمایه ها است.

وی افزود؛ تعامل دانشگاه و شورای شهر و‌ شهرداری یک اقدام موثر در جهت بهبود مدیریت شهری است که می تواند به رشد شهر بسیار کمک کند.

در طی بازدید اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک در بیست و‌ سوم دی ماه از مجموعه دانشگاه اراک محمد عسگری خرانه دار بیان کرد؛

باز خورد پژوهش های علمی در شهر مشاهده مشهود نیست و این نشان دهنده عدم موفقیت،تاثیر گزاری و همکاری در این راستا است.

وی افزود، فصل مشترک گفت گو و همکاری باید در بین دانشگاه و شورای اسلامی آغاز شود و این همکاری ها در زمینه ایجاد طرح جامعه بهره بری صحیح قنات در اراک و‌ نیز توسعه مبلمان شهری و زیبا سازی عملی شود.

ایشان اشاره کرد؛ مجموعه شهرداری از لحاظ نیروی انسانی ظرفیت بالایی را دارا است و آمادگی دارد با تمام ظرفیت با دانشگاه اراک به عنوان بزرگترین قطب علمی شهر همکاری کند.

سید رضا قریشی رئیس کمیسیون بودجه،در طی بازدید بیست و‌ سوم دی ماه اعضای شورای اسلامی از دانشگاه اراک گفت؛ضروریست برای هر اقدامی در راستای همکاری های دو جانبه در زمینه های آموزشی ،پژوهشی وحل مسائل فی مابین یک کارگروه تشکیل شود .

قریشی افزود؛آموزش ضمن خدمت در کیفیت بخشی فعالیت ها یک اصل است وایجاد یک مرکز آموزش ضمن خدمت برای شهرداری هزینه بر می باشد و می توان در این راستا از ظرفیت آموزشی دانشگاه اراک جهت توانمندسازی کارکنان شهرداری استفاده کرد و همچنین در بحث برنامه ریزی و بودجه هم می توان از ظرفیت موجود دانشگاه بهره برد

ایشان در ادامه بیان کرد؛ دانشگاه ظرفیت های خود جهت همکاری با مدیریت شهری را احصاء نمایدوهمچنین خواسته هایی که از مدیریت شهری دارد را در اسرع وقت مشخص کند و به شورا شهر اعلام نماید.باتوجه باینکه در آستانه تدوین بودجه ۱۴۰۱هستیم دانشگاه دراین زمینه نیز می تواند به ما کمک کند.

قریشی اذعان داشت؛ عمر خدمت دوره چهار ساله بسیار کوتاه وگذرا است و باید گام ابتدائی کارشناسی و دقیق برداشته شود تابا یک برنامه صحیح شاهد اتفاقات مثبت باشیم.

همچنین در بحث مشاغل مزاحم در ناحیه دانشگاه اراک باید با تبادل نظر و بررسی نسبت به ساماندهی و انتقال این مشاغل اقدام کرد.

وی در انتها خاطرنشان کرد؛ شورای ششم شورای شهر است نه شورای شهرداری و‌ یکی از سیاست های این دوره این است که بعنوان پل ارتباطی سطح تعاملات بین شهرداری و دیگر دستگاه هابعنوان یک فرصت هم افزایی تقویت شود.

اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *