گزارش جلسه کمیسیون نظارت و‌ پیگیری شورای اسلامی کلانشهر اراک

خلاصه خبر :

گزارش جلسه کمیسیون نظارت و‌ پیگیری شورای اسلامی کلانشهر اراک در بیست و‌ششم دی ماه به ریاست داوود قربانی

دستور کار این جلسه ،بررسی و پیگیری پیشنهادات واصله از سوی مدیران مناطق، پیرو کارگروه ویژه افزایش سطح اختیارات مدیران در راستای افزایش کیفی و کمی خدمات به شهروندان.

داوود قربانی در این جلسه به بحث مهم افزایش سطح اخیارات مدیران مناطق پرداخت و‌ گفت، استقلال مدیران مناطق گامی مهم در مسیر خدمت به شهروندان و تسهیل در انجام امور می باشد.

قربانی افزود؛ باید با آسیب شناسی دلایل تحقق پیدا نکردن این اقدام مهم در دوره های قبل موانع را شناسایی و در صدد رفع آنها پیش رویم.

وی در ادامه بیان کرد؛ در این راستا ابتدا باید کارگروهی متشکل از شورای شهر،شهرداری و‌ مدیران ارشد تشکیل شود و فاز اول اختیارات از قبیل، تهیه و‌ اجرای پروژه های جدول گزاری، پیاده رو سازی شامل اعلام فراخوان ها، عقد قرار داد ها، تایید صورت وضعیت پیمانکاران، تحویل موقت و قطعی، آزاد سازی ضمانت نامه ها، در اختیار قرار دادن ماشین الات ضروری همچون، بیل بکو، کامیون، غلتک و نیسان به دوایر امانی مناطق، تنظیم اسناد تهاتری ناشی از عقب نشینی، افزایش مبلغ تنخواه گردان جهت بهبود اقدامات انجام شده، تفویض اختیار ثبت کار کرد نیروهای خدماتی، بررسی صورت وضعیت پیمانکاران حوزه پسماند، اختیارات کامل در خصوص خرید مایحتاج، کارانه ها و پاداش ها متناسب با عملکرد مناطق در اختیار مدیران مناطق قرار گرفته و مدیران مطابق کارایی هر کدام از پرسنل مناطق درصدی را برای آنها در نظر بگیرند، و مواردی دیگر در آن بررسی و تصویب شود.

قربانی در انتها خاطرنشان کرد؛ شهرداری موظف است طی ده روز کاری طرح پیشنهادی خود را مبنی بر انجام موارد ذکر شده به شورا ارائه دهد.

قریشی رئیس کمیسیون بودجه شورا؛ استقلال مناطق اگر در چارت تشکیلاتی مشخص نشده باشد امکان پذیر نیست، لذا لازم است اقدامات در خود مناطق صورت بگیرد و در جهت تسهیل و تصریح در فرآیند اقدام حق اختیار و امضاء با مدیران مناطق باشد.

محصولی نائب رئیس شورا بیان کرد ؛ استقلال شهرداری مناطق یک خدمت در حق شهروندان بشمار می رود، و اگر تا بحال این اقدام صورت نگرفته می توان دلیل عمده آن را عدم رضایت شهرداری مرکز نسبت به تقسیم قدرت و کاهش قدرت مرجع آنها دانست.

عسگری نائب رئیس کمیسیون گفت؛افزایش اختیارات باید بر اساس توانایی ها انجام شود، مدیران از افرادی تشکیل شوند که نسبت به مناطق مربوطه اطلاعات جامع و‌کافی داشته باشند.

ایشان در ادامه بیان کرد؛ پیشنهاد می شود به طور آزمایشی مدیران مناطق برنامه های مربوط به منطقه خود را به طور کامل و مشخص ارائه دهند که هم توانایی آنها محک زده شود و نیز بر حسب نیاز تن خواه افزایش یابد.

عین القضات رئیس کمیسیون فرهنگی؛ حرکت در مسیر بهبود مدیریت شهری ، شهرداری ها را ملزم به تخصیص اختیارات بیشتر به مدیران مناطق می کند و‌ نیز باید بیابیم که علت اینکه تا بحال این امر صورت نپذیرفته عدم شجاعت کافی بوده و‌ یا عدم اعتبار لازم.

در بررسی نامه های واصله؛

پس از قرائت نامه های شماره ۵۴ و ۵۷ در خصوص اصل شفافیت قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد و همچنین تشویق مادی و معنوی از گزارشگران تخلفات در شهرداری طرح ارائه شده از سوی مرکز پژوهش های شورای اسلامی به اتفاق حداکثر آرا مورد تصویب قرار گرفت و جهت تصویب نهایی به صحن رسمی شورا ارجاع گردید.

اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *