معاون وزیر آموزش و پرورش: تربیت نیروی انسانی آموزشدیده مهمترین رسالت آموزش و پرورش است
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی ماهر و متعهد گفت: تربیت نیروی انسانی آموزشدیده از جمله مهمترین رسالت آموزش و پرورش است.
به گزارش اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک به نقل از خبرگزاری ایمنا از مرکزی، احمد محمود زاده شامگاه یکشنبه سیام دی ماه در نشست اعضای شورای شهر اراک و رؤسا و مدیران آموزش و پرورش استان با محوریت، نقش مدیریت شهری در توسعه مشارکتهای مردمی در آموزش و پرورش اظهار کرد: به نظر ما آموزش و پرورش یک اصل است چرا که موضوع تربیت نیروی انسانی که مهمترین سرمایه کشور است، توسط این مجموعه انجام میشود.
وی افزود: تربیت نیروی انسانی آموزش دیده به عنوان مهمترین رسالت آموزش و پرورش در جوامع مختلف به شمار میرود و در کشور ما هم بر اساس اسناد بالادستی، سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب اصلیترین عامل خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی نیروی انسانی محسوب میشود.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی ماهر و متعهد گفت: تربیت نیروی انسانی آموزشدیده از جمله مهمترین رسالت آموزش و پرورش است.
محمود زاده ادامه داد: نیروی انسانی عامل توسعه و هدف توسعه در سطح جهان مورد توجه قرار دارد و در نظام مقدس جمهوری اسلامی چیزی فراتر از این موضوع یعنی عامل تمدن سازی و خودسازی شناخته میشود.
وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت نیروی انسانی و وظیفه تربیت این نیرو که بر عهده آموزش و پرورش قرار دارد، سایر دستگاهها باید از این نهاد تبعیت کنند و در خدمت این دستگاه باشند.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: این نگاه در دولتهای مختلف و این دولت همواره بوده است و رئیس جمهور در این زمینه عزم جدی دارد.
محمود زاده عنوان کرد: در حوزه مدارس دولتی یک اصلاحیهای در قانون و شوراهای آموزش و پرورش داشتهایم که ابلاغ آن هم صورت گرفته است و اصلاح آئین نامه اجرایی قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش و آئین نامه ماده ۱۳ در بسیاری از مسائل کمک کار خواهد بود.
وی اضافه کرد: در این آئین نامه شهرداریها و وزارت مسکن و شهرسازی مکلف شده است که قبل از صدور پروانه از اداره کل نوسازی مدارس استعلام گرفته شود تا شاهد ساخت زمین با کاربری آموزشی در حوزه مسکونی نباشیم و در صورتی که در بخش مسکونی فضا برای محیطهای آموزشی در نظر گرفته نشده باشد، مجوز و پروانه ساخت صادر نخواهد شد.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: متأسفانه در آموزش و پرورش ظرفیت خوبی نداریم تا بتوانیم از مراکز غیردولتی حمایت کنیم، تمام بدنه آموزش و پرورش در سطح وزارتخانه تمایل دارند تا امکانات و تجهیزات و ساختمان در اختیار مراکز غیردولتی قرار دهند چرا که در حال انجام مأموریت دولت در این حوزه هستند اما متأسفانه با کمبود منابع امکانپذیر نیست.
محمود زاده ادامه داد: در صورتی که ظرفیت و توانمندی مراکز غیردولتی در حوزه آموزش وجود نداشته باشد، دولت زمان طولانیای باید برای تأمین زیرساختهای لازم باید در نظر میگرفت.
وی تصریح کرد: مراکز غیردولتی یک ظرفیت بسیار بزرگ برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است اما در موضع اجرا محدودیتهای مالی اجازه حمایت دولتی از مراکز غیردولتی را نمیتواند، بدهد.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود ۷۵ درصد از مدارس غیردولتی در کشور زیر ۳۰ میلیون تومان شهریه دریافت میکنند اظهار کرد: امروز هر دانشآموز برای مدارس دولتی و آموزش و پرورش در حدود ۲۵ میلیون تومان هزینه تمام شده دارد البته این میزان منهای فضا و امکانات فیزیکی است.