مدیریت شهری می‌تواند نوسازی مدارس را به سوی استانداردهای روز جهانی سوق دهد

خلاصه خبر :

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: مدیریت شهری می‌تواند در بهره‌گیری از ظرفیت‌های شهر هوشمند، فناوری‌های نوین و توسعه پایدار، نوسازی مدارس را به سوی استانداردهای روز جهانی سوق دهد.

به گزارش اداره ارتباطات شورای اسلامی کلانشهر اراک ،محمد عسگری در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی اظهار کرد: مدیریت شهری در کلان‌شهرهایی همچون اراک، نقشی حیاتی در ارتقاء زیرساخت‌های آموزشی و نوسازی مدارس ایفا می‌کند و به‌عنوان نهادی مسئول در برنامه‌ریزی شهری، مدیریت شهری می‌تواند از طریق هماهنگی منابع مالی، اختصاص زمین، حمایت‌های زیرساختی و نظارت اجرایی در فرآیند بازسازی، مقاوم‌سازی و توسعه مدارس، نقش‌آفرین باشد.
وی افزود: شورای اسلامی شهر نیز با قدرت تصویب بودجه، قانون‌گذاری محلی و نظارت بر عملکرد شهرداری، بستری مناسب برای حمایت ساختاری از نوسازی مدارس فراهم می‌کند.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک تصریح کرد: تعامل مؤثر میان شورای اسلامی، شهرداری و اداره کل نوسازی مدارس می‌تواند منجر به هم‌افزایی در تصمیم‌گیری، شتاب‌بخشی به روند بازسازی مدارس فرسوده و تأمین استانداردهای ایمنی و آموزشی شود.
عسگری افزود: در کلان‌شهر اراک که با چالش‌هایی نظیر فرسودگی مدارس، کمبود فضای آموزشی و تراکم جمعیت دانش‌آموزی مواجه است، هم‌راستایی سیاست‌ها و اهداف مدیریت شهری با اداره کل نوسازی مدارس اهمیت دوچندانی دارد.
وی ادامه داد: برگزاری جلسات مشترک، تدوین برنامه‌های چندساله و جلب مشارکت بخش خصوصی از جمله راهکارهای مؤثر برای تحقق اهداف مشترک است.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر خاطر نشان کرد: مدیریت شهری می‌تواند در بهره‌گیری از ظرفیت‌های شهر هوشمند، فناوری‌های نوین و توسعه پایدار، نوسازی مدارس را به سوی استانداردهای روز جهانی سوق دهد.
عسگری افزود: ایجاد فضاهای امن، کاربردی و انگیزشی برای دانش‌آموزان و معلمان، نه‌تنها کیفیت آموزش را افزایش می‌دهد، بلکه زمینه‌ساز تربیت شهروندانی آگاه و مسئولیت‌پذیر خواهد بود.
وی گفت: همکاری نزدیک بین مدیریت شهری، شورای اسلامی شهر و اداره کل نوسازی مدارس، به‌عنوان مثلثی راهبردی، ضامن تحول و توسعه آموزشی پایدار در شهر اراک محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *