ضرورت بازطراحی اوقات فراغت نوجوانان با رویکرد محله‌محوری

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اراک با اشاره به تغییر نیازهای فراغتی نسل جدید از دو دهه پیش، گفت: عدالت شهری در ۱۱ محله کم‌برخوردار در اولویت قرار گرفته است.

به گزارش اداره ارتباطات و روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر اراک،پیمان عین القضاتی در حاشیه جلسه کمیسیون نظارت اظهار کرد: تحقیقات انجام‌شده در حوزه اوقات فراغت نوجوانان و جوانان شهر اراک نشان می‌دهد که رویکرد مدیریت شهری در سال‌های اخیر از یک شهرداری صرفاً کالبدی و عمرانی به سمت شهرداری جامعه‌محور تغییر یافته است.
وی افزود: این تحول بر این اصل استوار است که شهرداری، علاوه بر توسعه زیرساخت‌های فیزیکی، باید به نیازهای فرهنگی، اجتماعی و روانی شهروندان نیز توجه کند، یکی از مهم‌ترین این نیازها، ایجاد نشاط، شادابی و غنی‌سازی اوقات فراغت نسل نوجوان و جوان است؛ نسلی که بخش مهمی از آینده اجتماعی شهر را شکل می‌دهد.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک گفت: در پژوهش نیازسنجی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان اراک با رویکرد محله‌محوری، داده‌ها در ۵۵ محله و در دو گروه سنی و دو جنسیت جمع‌آوری شد.
عین القضاتی تصریح کرد: نتایج نشان داد که نیازهای فراغتی نسل امروز نسبت به دو یا سه دهه گذشته دچار تغییرات بنیادین شده است؛ تغییراتی که هم نوع فعالیت‌ها و هم شیوه اجرای آن‌ها را تحت تأثیر قرار داده است.
وی در ادامه تاکید کرد: دوگانگی میان فضای حقیقی و فضای مجازی باعث شده بخشی از فعالیت‌های فراغتی از مکان مستقل شوند، اما بخش قابل‌توجهی همچنان به فضای فیزیکی و امکانات محلی وابسته است.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک گفت: در محله‌های برخوردار، تنوع فعالیت‌ها به دلیل دسترسی به پارک‌ها، فرهنگسراها، باشگاه‌ها و مراکز آموزشی بیشتر است؛ اما در محله‌های کم‌برخوردار، فقر مکانی موجب کاهش فرصت‌های مهارتی، هنری و ورزشی شده و بر رشد شناختی و اجتماعی نوجوانان اثر مستقیم دارد.
عین القضاتی خاطر نشان کرد: این یافته‌ها نشان می‌دهد که محله فقط یک محدوده جغرافیایی نیست، بلکه شاخصی از سطح رفاه و کیفیت زندگی است و همین امر نوع فراغت را تعیین می‌کند.
وی افزود: بر همین اساس، شورای شهر اراک عدالت شهری را در دستور کار قرار داده و ساخت زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را به‌ویژه در ۱۱ محله کم‌برخوردار در اولویت قرار داده است تا در اوقات فراغت ۱۴۰۵ بخشی از این نابرابری‌ها کاهش یابد.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک گفت: نتایج تحقیق همچنین بیانگر آن است که نسل جدید در حوزه آموزش‌های اعتقادی، از الگوی یک‌سویه فاصله گرفته و به سمت تفکر انتقادی و پرسشگری حرکت کرده است، بنابراین، شیوه ارائه مباحث اعتقادی و شناختی باید متناسب با این تغییر بازطراحی شود.
عین القضاتی خاطر نشان کرد:نوجوانان همچنان مساجد، فرهنگسراها، مدارس و باشگاه‌های ورزشی را بهترین مکان برای فعالیت‌های فراغتی می‌دانند، اما خواستار تنوع بیشتر، روش‌های نوین آموزشی، و توجه به مهارت‌آموزی و هنر هستند.
وی اظهار کرد: در نهایت، پژوهش تأکید می‌کند که محله‌محوری باید مبنای برنامه‌ریزی فراغتی باشد و از رویکردهای یکسان‌سازی پرهیز شود؛ زیرا هر محله با توجه به ساختار فرهنگی و اجتماعی خود، نیازهای متفاوتی دارد.

یکصد و هفتادو هشتمین جلسه کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر اراک برگزار شد

به گزارش اداره ارتباطات و روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر اراک ، صبح شنبه نهم خرداد ماه ۱۴۰۵، یکصد هفتادو هشتمین جلسه کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک که به ریاست پیمان عین القضاتی و با حضور اعضای شورا، مشاور شهردار، مدیران و کارشناسان شهرداری ، برگزار شد.
در این نشست، بررسی گزارش نهایی طرح های پژوهشی شهرداری و مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر در خصوص نیاز سنجی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و بررسی چگونگی اقدام و نتیجه طرح زیست محیطی توسط شهرداری اراک مطرح و بررسی شد.

ارزیابی جامع زیست‌محیطی اراک با رویکرد توسعه پایدار در کمیسیون نظارت بررسی شد

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک، با اشاره به بررسی پژوهش ارزیابی وضعیت زیست‌محیطی شهر اراک در این کمیسیون، گفت این طرح با اتکا به شاخص‌های آلودگی هوا، آلودگی نوری، جزیره حرارتی، پوشش گیاهی و حتی زیست جانوران شهری، تصویری علمی و دقیق از وضعیت محیط‌زیست اراک ارائه می‌دهد و می‌تواند مبنای تبدیل دانش تخصصی به اقدام عملی در مدیریت شهری باشد.

به گزارش اداره ارتباطات و روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر اراک،پیمان عین القضاتی در حاشیه جلسه کمیسیون نظارت اظهار کرد: پژوهش ارزیابی وضعیت زیست‌محیطی شهر اراک با رویکرد توسعه پایدار، یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی است که در کمیسیون نظارت وحقوقی مدیریت شهری مورد بررسی قرار گرفته و به دلیل حضور هم‌زمان مجری و ناظر دانشگاهی، از اعتبار علمی و صحت‌سنجی قابل توجهی برخوردار است. وی افزود: در این طرح، مجموعه‌ای از شاخص‌های کلیدی مرتبط با آلودگی‌های شهری شامل دی‌اکسید گوگرد، دی‌اکسید نیتروژن، مونوکسید کربن، ذرات معلق، هیدروکربن‌های فرار و آلودگی اوزون مورد مطالعه قرار گرفته و وضعیت تولید و انتشار آلاینده‌ها در داخل و پیرامون شهر به‌صورت دقیق تحلیل شده است.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک گفت: علاوه بر این، شاخص‌هایی همچون آلودگی نوری، پدیده جزیره حرارتی، میزان و کیفیت پوشش گیاهی و همچنین آلودگی صوتی در قالب یک بسته جامع ارزیابی شده‌اند. عین القضاتی تصریح کرد:یکی از بخش‌های جذاب و کمتر مورد توجه در مطالعات مشابه، بررسی وضعیت زیست جانوران شهری و نقش آن‌ها در تعادل اکولوژیک اراک است که در این پژوهش به‌طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: توسعه پایدار شهری بر این اصل استوار است که نیازهای نسل امروز بدون تهدید توان زیستی و اجتماعی نسل‌های آینده تأمین شود. این پژوهش با تکیه بر همین اصل، نشان می‌دهد که مدیریت شهری باید میان بهره‌برداری از ظرفیت‌های کنونی و حفظ منابع برای آینده تعادل برقرار کند.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک گفت: یافته‌های طرح، مبنایی برای تبدیل دانش علمی به اقدام عملی در مدیریت شهری است و کمیسیون تخصصی نیز این موضوع را در دستور کار قرار داده تا راهکارهای ارائه‌شده به برنامه‌های اجرایی تبدیل شوند.

یکصد و هفتادو هفتمین جلسه کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر اراک برگزار شد

به گزارش اداره ارتباطات و روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر اراک ، ظهر شنبه ۲ خرداد ماه ۱۴۰۵، یکصد هفتادو هفتمین جلسه کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک به ریاست پیمان عین القضاتی و با حضور اعضای شورا، مدیر کل محیط زیست استان،مشاور شهردار، مدیران و کارشناسان شهرداری ، برگزار شد.

دراین نشست ارائه گزارش نهایی طرح پژوهشی شهرداری و مرکز پژوهش های شورای شهرشامل:ارزیابی زیست محیطی شهر اراک بر مبنای شاخص های شهر پایدار،مکان یابی ایستگاههای پایش آلودگی هوا،نیاز سنجی اوقات فراغت نوجوانان شهر اراک،پیشنهاد تشکیل کارگروه حفظ حقوق شهروندی ذیل کمیسیون نظارت و حقوقی مورد بحث و بررسی اعضاء حاضر در جلسه قرار گرفت.

اختصاص ۶۰ میلیارد ریال توسط شهرداری اراک به آسیب‌دیدگان جنگ رمضان

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک از نقش‌آفرینی گسترده شهرداری در جنگ های تحمیلی خبر داد و گفت: نیروهای شهرداری با حضور در مجتمع نارنجستان، عملیات پاکسازی آوار، بازگشایی مسیرها و ایمن‌سازی مناطق آسیب‌دیده را انجام دادند و ۶۰ میلیارد ریال برای تأمین وسایل ضروری منازل تخریب‌شده اختصاص یافت.

به گزارش اداره ارتباطات و روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر اراک،پیمان عین القضاتی در حاشیه جلسه کمیسیون نظارت که به بازدید از مجتمع نارنجستان اختصاص داشت اظهار کرد: با آغاز جنگ ۱۲ روزه و حوادث تلخ جنگ رمضان، مدیریت شهری و شهرداری اراک در کنار سایر نهادها و ارگان‌ها نقشی برجسته و مسئولانه ایفا کرد، پس از حملات دشمن به مناطق مسکونی و شهادت همشهریان عزیزمان، شهرداری اراک در خط مقدم خدمت‌رسانی شهری حاضر شد و با توجه به وظایف قانونی و انسانی خود، در نخستین فرصت در محل حادثه حضور یافت.
وی افزود: نیروهای شهرداری با همکاری گروه‌های امداد و نجات، ابتدا به خروج امن شهروندان از مجتمع‌های نارنجستان کمک کردند و سپس عملیات پاکسازی معابر، جمع‌آوری آوار و بازگشایی مسیرهای اصلی منتهی به منطقه را آغاز نمودند.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک گفت:در ایام جنگ، شاهد جلوه‌ای کم‌نظیر از اقدامات جهادی، شبانه‌روزی و بی‌وقفه نیروهای خدوم شهرداری بودیم؛ جلوه‌ای که علاوه بر مدیریت بحران، موجب تقویت همبستگی اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی شهر شد،یکی از نمودهای مهم این همبستگی، آماده‌سازی فضاهای شهری برای حضور مردم در میدان‌ها و به‌ویژه حسینیه ایران در پیاده‌راه امیرکبیر بود که با مشارکت نیروهای مردمی و گروه‌های مردم‌نهاد شکل گرفت و اراک را به یکی از پیشتازترین شهرهای کشور در خلق حماسه‌های مردمی شبانه تبدیل کرد.
عین القضاتی تصریح کرد: کارکنان شهرداری در تمامی بخش‌ها از خدمات شهری، آتش‌نشانی، سازمان پسماند، مدیریت بحران، فضای سبز، زیباسازی، آرامستان و اتوبوسرانی به‌صورت ۲۴ ساعته در حال خدمت‌رسانی بودند.
وی تاکید کرد: از پاکسازی معابر و جمع‌آوری آوار تا ایمن‌سازی نقاط آسیب‌دیده، همه با سرعت و دقت انجام شد، همچنین شورای شهر و شهرداری ۶۰ میلیارد ریال را برای تأمین وسایل ضروری منازل آسیب‌دیدگان اختصاص دادند؛ هرچند این مبلغ نیازمند تقویت و همراهی سایر نهادهاست.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک گفت:در حوزه عمرانی نیز شهرداری در کنار بنیاد مسکن در تأمین مصالح، خروج وسایل و پشتیبانی‌های فنی نقش‌آفرینی کرد تا روند نوسازی و بازگشت سریع شهروندان به زندگی عادی تسریع شود.
عین القضاتی خاطر نشان کرد:در بخش شهدای جنگ نیز با راه‌اندازی معراج‌الشهدا در ماه‌های پیش از جنگ، مدیریت آرامستان توانست بهترین خدمات را برای تشییع و تکریم شهدا ارائه دهد.
وی افزود: بر اساس گزارش‌های فرمانداری و بنیاد مسکن، روند بازسازی نارنجستان مطلوب است و با تسریع امور، به‌زودی شاهد تحویل واحدها به ساکنان خواهیم بود.

یکصد و هفتادو ششمین جلسه کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر اراک برگزار شد

به گزارش اداره ارتباطات و روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر اراک ، ظهر شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۵، یکصد هفتادو ششمین جلسه کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک که به بازدید از مجتمع نارنجستان کوی امین اختصاص داشت، به ریاست پیمان عین القضاتی و با حضور اعضای شورا، مشاور شهردار، مدیران و کارشناسان شهرداری ، برگزار شد.

در این جلسه که فرماندار اراک و مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز حضور داشتند، از آخرین وضعیت بازسازی مجتمع نارنجستان که در جنگ تحمیلی رمضان مورد اصابت دشمن صهیونیستی و آمریکایی قرار گرفته بود و اقدامات انجام شده و در دست اقدام دستگاه های متولی و مسئول بازدید میدانی به عمل آمد.

شهربازی سرپوشیده مجتمع آفتاب تا مرداد راه‌اندازی می‌شود

رئیس کمیسیون نظارت شورای اسلامی کلانشهر اراک از آماده‌سازی پارکینگی با ظرفیت ۲۴۰ جایگاه در مجتمع آفتاب خبر داد و گفت: این پارکینگ به زودی در دسترس شهروندان خواهد بود و شهربازی سرپوشیده مجتمع آفتاب به مساحت۱۲۰۰ مترمربع در تابستان آماده بهره برداری می‌شود .

به گزارش اداره ارتباطات و روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر اراک،پیمان عین القضاتی در حاشیه جلسه کمیسیون نظارت که به بازدید از مجتمع تجاری آفتاب اختصاص داشت اظهار کرد: تأمین زیرساخت‌های خدماتی و رفاهی در نقاط اصلی شهر اراک، یکی از اولویت‌های مدیریت شهری در دوره ششم بوده است، در همین راستا، با توجه به نیاز جدی شهر به پارکینگ‌های عمومی و ساماندهی ترافیک، مجموعه‌ای با ظرفیت ۲۴۰ جای پارک در مجتمع آفتاب در حال آماده‌سازی است که به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی افزود: این پارکینگ با استانداردهای روز، شامل سیستم‌های ایمنی، اعلام و اطفای حریق و پیش‌بینی زیرساخت‌های هوشمندسازی، به‌عنوان هدیه‌ای ارزشمند به شهروندان تقدیم می‌شود، دسترسی آسان از کوچه‌های فرعی و امکان استفاده عمومی، این مجموعه را به یکی از نقاط مهم در کاهش بار ترافیکی مرکز شهر تبدیل خواهد کرد.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک گفت: در کنار این پروژه، یکی از چالش‌های اساسی اراک در حوزه خدمات تفریحی، کمبود شهربازی سرپوشیده است، اقلیم سرد و محدودیت‌های فصلی باعث شده تنها شهربازی رو‌ باز شهر، یعنی لاله، تنها حدود چهار ماه در سال فعال باشد و کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها در بخش عمده سال از فضای مناسب تفریحی محروم بمانند.
عین القضاتی تصریح کرد:شورای ششم با درک این نیاز، توسعه فضاهای ورزشی و تفریحی سرپوشیده را در دستور کار قرار داد و اکنون مهم‌ترین گام در این مسیر، افتتاح شهربازی سرپوشیده مجتمع آفتاب است.
وی عنوان کرد:این مجموعه با مساحت ۱۲۰۰ متر مربع و سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی تا اواسط مردادماه به بهره‌برداری می‌رسد.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک با اشاره به تنوع تجهیزات این مجموعه گفت: استانداردهای ایمنی و امکان استفاده همزمان خانواده‌ها از خدمات خرید و تفریح، این مجموعه را به نقطه‌ای جذاب برای شهروندان تبدیل خواهد کرد، هرچند این پروژه بخشی از خلا موجود را جبران می‌کند، اما نیاز اراک به یک شهربازی سرپوشیده بزرگ و مجهز همچنان پابرجاست.
عین القضاتی خاطر نشان کرد:برای تحقق این هدف، همکاری دستگاه‌هایی مانند اداره کل راه و شهرسازی و میراث فرهنگی در تأمین زمین مناسب و صدور مجوزهای لازم ضروری است، حضور سرمایه‌گذاران علاقه‌مند نشان می‌دهد که با فراهم شدن بستر مناسب، امکان ایجاد یک شهربازی مدرن و چهارفصل وجود دارد.
وی افزود: مجموعه‌ای که علاوه بر غنی‌سازی اوقات فراغت، نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت جسمی و ذهنی نسل جوان ایفا خواهد کرد.

یکصد و هفتادو پنجمین جلسه کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر اراک برگزار شد

به گزارش اداره ارتباطات و روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر اراک ، ظهر شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۵، یکصد هفتادو پنجمین جلسه کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک که به ریاست پیمان عین القضاتی و با حضور اعضای شورا، مشاور شهردار، مدیران و کارشناسان شهرداری ، برگزار شد.

در این نشست، بازدید از مجتمع تجاری آفتاب، بررسی آخرین اقدامات شهرداری در خصوص هتل اطلس و همچنین بررسی آخرین اقدامات شهرداری در خصوص مجتمع تجاری گلستان مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

تدوین سند توسعه ۱۱ محله بازآفرینی در دستورکار مدیریت شهری

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک گفت:برای سال ۱۴۰۵، تدوین سند توسعه دو محله دیگر برنامه‌ریزی شده تا مجموعاً چهار محله صاحب سند شوند و ۷ محله دیگر در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

به گزارش اداره ارتباطات و روابط عمومی شورای اسلامی کلانسهر اراک،پیمان عین القضاتی در حاشیه جلسه کمیسیون نظارت اظهار کرد: شهر اراک با ۱۱ محله هدف بازآفرینی شهری و جمعیتی بالغ بر ۱۲۵ هزار نفر، نیازمند رویکردی عادلانه و پیشرفت‌محور است، از ابتدای دوره ششم شورای اسلامی شهر، بازآفرینی شهری به عنوان یکی از محورهای اصلی مطرح شد و با تشکیل دبیرخانه ستاد بازآفرینی (به ریاست فرماندار و دبیری شهرداری)، این موضوع همواره مورد توجه بوده است.
وی افزود: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که مناطق مختلف اراک با فقر شدید سرانه‌های عمومی مواجهند؛ به گونه‌ای که ۶۰ درصد سرانه‌های ورزشی، آموزشی و بهداشتی محقق نشده است.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک گفت: این کمبودها که برای رفع نیازهای اولیه ساکنان ضروری است، محله‌ها را به سمت کم‌برخورداری سوق داده است، متأسفانه در ۱۰ سال گذشته، اعتباری برای تملک زمین‌های دارای کاربری یادشده تخصیص نیافته و در ستادهای بازآفرینی نیز اقدامی مؤثر صورت نگرفته است.
عین القضاتی تصریح کرد: یکی دیگر از معضلات اساسی در محله‌های کم‌برخوردار، مسأله اسناد مالکیت است، اراضی ملی طی پنج دهه گذشته توسط مردم تصرف شده و ساخت‌وساز صورت گرفته؛ اما عرصه در اختیار دولت است.
وی خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی دو سال متوالی برای صدور سند مالکیت اقدام کرد، ولی در سال‌های اخیر این قانون لغو شده و ساکنان دوباره دچار مشکل شده‌اند.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک گفت: صدور اسناد مالکیت نه تنها راه‌حل توسعه و پیشرفت است، بلکه حس تعلق و مشارکت مردم را افزایش می‌دهد.
عین القضاتی با اشاره به حوزه سلامت افزود: اکثر پایگاه‌های سلامت (۲۴ مورد) استیجاری، فاقد استاندارد، فرسوده و ناکارآمد هستند، سالمندان و زنان باردار نمی‌توانند به راحتی خدمات دریافت کنند و رضایتی از خدمات وجود ندارد.
وی عنوان کرد: در بخش فاضلاب و آبرسانی، با فرسودگی خطوط و هدررفت آب مواجهیم؛ حتی مناطقی با بیش از ۴۰۰ خانوار هنوز به شبکه فاضلاب متصل نشده‌اند شرکت آبفا پدتلاش وجهادس مشغول فعالیت است ولی نیازمند تأمین اعتبار فوری است که نمایندگان مجلس ودولت باید برای جذب اعتبار همکاری کنند.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک با اعلام خبر خوش مبنی بر آنکه سند توسعه محله قنات ناصری تصویب و ابلاغ شده و دستگاه‌های عضو موظف به ارائه خدمات بر اساس آن هستند افزود: نگرانی اصلی، عدم تخصیص اعتبار توسط دستگاه‌هاست که انتظار می‌رود سازمان برنامه و بودجه و راه و شهرسازی مدیریت کنند.
عین القضاتی با بیان اینکه، اداره برق عملکرد قابل قبولی داشته و با ۱۰۰ کیلومتر برق‌رسانی و جابجایی تیرها، رضایت نسبی ایجاد کرده است اظهار کرد: برای سال ۱۴۰۵، تدوین سند توسعه دو محله دیگر (۲۰ و ۳۰ متری میقان، شهدای صفری و شهرک ابوالفضل) برنامه‌ریزی شده تا مجموعاً چهار محله صاحب سند شوند و ۷ محله دیگر در دستور کار است.
وی با اشاره به اجرای طرح کلید به کلید در محلات کوی سجادیه که عملکرد مطلوبی تاکنون در آن دیده نشده تصریح کرد: از ۵۲ واحد مجتمع آرمانی، فروش‌هایی صورت گرفته اما تأثیری در توسعه محله نداشته است، پیشنهاد جدید برای واگذاری مابقی واحدها به زوجین جوان به عنوان استیجاری، مورد تأیید شورا نیست؛ چراکه اولویت اصلی، جابه‌جایی یا معوض‌دهی برای اصلاح بافت فرسوده است، نه طرح‌های مقطعی که مشکلات را افزایش می‌دهند.

یکصد و هفتادو چهارمین جلسه کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر اراک برگزار شد

به گزارش اداره ارتباطات و روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر اراک ، صبح شنبه دوازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۵، یکصد هفتادو چهارمین جلسه کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک که به ریاست پیمان عین القضاتی و با حضور اعضای شورا، مشاور شهردار، مدیران و کارشناسان شهرداری ، برگزار شد.

در این نشست، بحث و بررسی اقدامات دبیرخانه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۴ و بررسی چگونگی اجرایی کردن سند توسعه محله قنات ناصری همچنین پیش بینی برنامه های ستاد بازآفرینی در سال ۱۴۰۵
مطرح شد.