رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: در سه دهه اخیر شهرهای بزرگ ازجمله اراک در کنار بلای تراکم فروشی به بلیه و گرفتاری اضافه بنا وساخت غیر مجاز به جهت سود بالای اقتصادی دچار شده اند.

خلاصه خبر :

♦ رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: در سه دهه اخیر شهرهای بزرگ ازجمله اراک در کنار بلای تراکم فروشی به بلیه و گرفتاری اضافه بنا وساخت غیر مجاز به جهت سود بالای اقتصادی دچار شده اند.
♦ وی افزود: صرفه و سود بالای املاک بخصوص ساخت وساز غیر مجاز در مناطق برخوردار و گران شهر موجب افزایش آسانسوری قیمت مسکن در سالهای اخیر شده است که اقدام نامبارک موجب افزایش بی رویه قیمت مسکن و اجاره بها شده و بار سنگینی را براقشار کم درآمد تحمیل کرده ضمن آنکه تضییع حقوق عامه شهروندان نیز می باشد.
♦ عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: بهتر هست مدیران شهری در بخش ساخت مسکن و بخصوص شهرداری بااستفاده از تجارب شهرهای هم طراز اراک در ارتقاء مدیریت پیشگیری از تخلفات ساختمانی اهتمام جدی داشته و عارضه شهرفروشی از جیب مردم را تحمیل نکرده و موجب تورم بیش از حد در بخش مسکن و شکاف مضاعف طبقاتی رافراهم نیاورند
♦ سید وحید میرنظامی در ادامه پنجاه و دومین نشست کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی پیشنهاد داد: شهرداری اراک درجهت ارتقاء مدیریت پیشگیری از تخلفات ساختمانی و استانداردسازی های مربوطه، ضمن بهره بردن از تجارب شهرهای هم طراز اراک، پیشنهادات و درخواست خود را مبنی بر تامین نیروی متخصص و کارآمد و استفاده از تجهیزات مورد نیاز نظیر خودرو در مدیریت پیشگیری از تخلفات ساختمانی را به شورای شهر جهت تقویت این بخش از مدیریت شهری ارائه کند.

♦ نماینده مردم شریف اراک در شورای اسلامی شهر عنوان نمود: شهرداری پیشنهادات تکمیلی خودرا در اصلاح تبصره یازده کمیسیون ماده ۱۰۰ تهیه نموده و مجدد آن را به شورای شهر ارائه کنند. ♦ وی همچنین همکاری بیش از پیش مدیران مناطق ومعاونین اجرایی و عمرانی آنها با واحد اجرائیات درمقابله با ساخت وساز غیر مجاز را خواستار شده و تصریح نمود: عدم مقابله با تخلفات ساختمانی موجب تضییع حقوق شهروندان، افزایش قیمت مسکن، نازیبایی و بی نظمی در سیما ومنظر شهری و عدم رعایت اصول فنی و بهداشتی و شهرسازی خواهد شد.
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔶 اداره روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر اراک
🌐 @arakshora6
🌐 Shoraarak.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *